Projecte Educatiu

L’equip educatiu de la llar d’infants municipal El Petit Comte segueix uns criteris pedagògics basats en la intencionalitat educativa, en l’educació dels valors, en el treball de les festes i tradicions, en l’atenció a la individualitat, i compartir dia a dia amb les famílies l’educació dels seus infants. Entenem l’entorn proper a l’infant com un agent educatiu més del nostre sistema i valorem positivament totes les experiències que aquest ens ofereix.

IMG_20181121_104516

Procurem establir un treball en xarxa amb altres entitats del poble amb la finalitat d’ampliar els recursos, establir relacions i conèixer millor el nostre entorn. Algunes d’aquestes entitats són: la biblioteca, l’Institut-Escola Salvador Vilarrasa o bé l’escola de música.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

A la biblioteca

Creiem en uns infants capaços d’aprendre significativament, que s’expressen amb molts llenguatges, que construeixen coneixements: jugant, observant, experimentant… Per això potenciem la seva curiositat, participació i iniciativa i facilitem moments en els quals ells poden manipular i experimentar de forma lliure segons el seu interès, mitjançant el joc, situacions quotidianes i experiències, que constitueixen nombroses oportunitats de coneixements i nous aprenentatges. Aquestes afirmacions queden paleses en el nostre dia a dia, on s’ofereixen a l’infant diferents moments per a desenvolupar joc lliure i semi dirigit (tallers o espais on desenvolupar propostes concretes).

L’espai de l’aula està distribuït per racons pensats i adaptats al moment evolutiu dels infants i als seus interessos. D’aquesta manera, tothom pot seguir el seu ritme sense interferir en el del company o companya.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

 

Les propostes semi dirigides s’ofereixen des dels espais temàtics, com pot ser l’espai de llum, el d’experimentació, el plàstic, o el simbòlic, on cadascú pot descobrir tot manipulant nous materials, o bé representar moments de la vida quotidiana tot reproduint històries o situacions noves.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Des de l’equip valorem positivament les relacions que els agrupaments flexibles i els grups heterogenis ens ofereixen: per això algunes de les propostes ja estan pensades per desenvolupar-les amb aquesta organització. Cada divendres fem el joc de les medalles on tothom s’agrupa en funció de la medalla que porta. En aquesta dinàmica hi participen els infants de 1 a 2 anys i els de 2 a 3 anys.

IMGP6453

 

El pati i el vestíbul de l’escola són espais pensats perquè grans i petits puguin començar a teixir les seves relacions i compartir descobertes mentre posen a prova les seves habilitats i capacitats.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Quan un infant comença a l’escola bressol podríem dir que amplia els espais i les persones de l’entorn immediat de l’infants i això implica viure un període on afloren molts sentiments i noves sensacions mai viscudes, sense oblidar que habitualment també suposa un gran canvi organitzatiu a nivell familiar. Per això, des de l’escola procurem que les famílies també puguin sentir-se acollides i partícips del projecte en la mesura de les seves possibilitats.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

 

A més del dia a dia, alguns projectes on participen les famílies són: vine a explicar-nos un conte, comissió del pati, oficis i aficions,  sortides conjuntes o les festes populars.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

 

Un altre dels moments importants del nostre dia a dia són l’estona d’hàbits i rutines. Aquests són els que ajudaran l’infant a adquirir seguretat i autonomia de forma progressiva. A més, també són molt importants per promoure les relacions i els valors que sorgeixen en aquests moments d’interacció.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Per tal d’afavorir la seva autonomia procurem oferir el temps necessari perquè cada infant pugui satisfer les seves necessitats en tot moment.

Anuncis